Inglês


ingles_ilnovaA língua inglesa é uma língua indo-europeia que pertence ao ramo ocidental da família germânica, junto com o alemão e o neerlandês. É falada no Reino Unido, nos Estados Unidos, no Canadá, na Irlanda, na Austrália, na Nova Zelândia, na África do Sul, entre outros países. 336 milhões de falantes (e cerca de 220 milhões de falantes como segunda língua).

Quer:

  • alargar a sua capacidade de comunicar em inglês com confiança e sucesso;
  • desenvolver as suas competências para entender o Inglês escrito e falado;
  • expressar-se com maior fluência e precisão na língua inglesa;
  • praticar conversação e interacção em contextos realistas;
  • aumentar o seu conhecimento prático da gramática e do vocabulário da língua inglesa;
  • para efeitos de estudo, trabalho, viagens ou lazer, aperfeiçoar as suas competências linguísticas e aprender os modos como a língua, o pensamento e a cultura estão interligados;
  • melhorar as suas competências de leitura, escrita, fala e escuta em Inglês;
  • ou, talvez, simplesmente estimular ou actualizar o que já aprendeu?

Os nossos cursos de Inglês de nível básico (A), intermédio (B) e avançado (C) vão ajudá-lo a alcançar os seus objectivos e a comunicar com mais confiança.

Do you want to:

  • extend your capacity to communicate confidently and successfully in English
  • develop your abilities to really understand written and spoken English
  • express yourself with greater fluency and accuracy in the language
  • practise your conversation and discussion skills in realistic contexts
  • increase your working knowledge of English grammar and vocabulary
  • learn more of how thought, culture and language inter-relate for study, work, travel, social or entertainment purposes
  • improve your reading, writing, speaking and listening skills in English
  • or perhaps simply mobilise or freshen up what you have already learned?

Then our regular English language courses at elementary (A), intermediate (B) and advanced (C) levels can help you to achieve your goals and communicate with confidence.


Horário 1º Semestre 2017/18

  • A1.1/A1.2 | seg e qua | 12h-14h | Prof. José Santos *Turma terá início a 04/10
  • A1.1/A1.2 | seg e qua | 18h-20h | Prof. José Santos *Turma terá início a 04/10
  • A1.2/A2.0 | seg e qua | 12h-14h | Prof. Cláudia Pereira
  • A2.0/A2.1 | ter | 18h-22h | Prof. José Santos
  • A2.2/B1.0 | ter e qui | 18h-20h | Prof. Rui Azevedo
  • B1.0/B1.1 | ter e qui | 18h-20h| Prof. Bernardo Palmeirim
  • B1.1/B1.2 | seg e qua | 16h-18h | Prof. Dave Rowlands
  • B1.2/B2.0| ter e qui | 20h-22h | Prof. Rui Azevedo
  • B1.2/B2.0 | ter e qui | 16h-18h | Prof. Gaile Parkin
  • B2.0 | seg e qua | 18h-20h | Prof. Gaile Parkin
  • B2.0/B2.1 | ter e qui | 18h-20h | Prof. Dave Rowlands
  • B2.1/B2.2 | seg e qua | 10h-12h | Prof. Rima Prakash *Turma terá início a 09/10
  • B2.2/C1.1 | ter e qui | 18h-20h | Prof. Gaile Parkin
  • C1.1/C1.2 | seg e qua | 18h-20h | Prof. Dave Rowlands
  • C1.1/C1.2 | seg e qua | 12h-14h | Prof. Rima Prakash *Turma terá início a 09/10
  • C1.1/C1.2 | ter e qui| 20h-22h | Prof. Dave Rowlands
  • Inglês Empresarial | sab | 9h-13h | Prof. Rui Azevedo
  • Inglês Saúde | sab | 9h-13h | Prof. Rui Azevedo
  • Preparação para IELTS | seg e qua | 18h-20h | Prof. Adrian L’Estrange
  • Preparação para CAE | ter | 18h-22h | Prof. Brígida Henriques
  • Preparação para FCE | seg | 18h-22h | Prof. Brígida Henriques
  • Academic English | sex | 16h-18h | Prof. Cláudia Pereira – Nota: inicia a dia 13/10.

 

1 – Desde que exista um nº mínimo de 5 alunos, o ILNOVA pode abrir uma turma em qualquer nível ou curso técnico.  

2 – Caso não possa frequentar nenhum destes horários envie um formulário de inscrição e nas observações coloque a sua disponibilidade.

3- As aulas de inglês são dadas em subgrupos, os professores dão as restantes informações na 1ª aula.

4- A ficha de inscrição deverá ser preenchida apenas com um dos níveis.

Datas para teste de nível:

  • 6 Setembro 2017 – Entre as 15h e 17h30
  • 7 Setembro 2017 – Entre as 16h e 18h
  • 11 Setembro 2017 – Entre as 15h e 18h
  • 12 Setembro 2017 – Entre as 16h e 18h
  • 14 Setembro 2017 – Entre as 16h e 18h
  • 18 Setembro 2017 – Entre as 15h e 18h
  • 19 Setembro 2017 – Entre as 16h e 18h
  • 21 Setembro 2017 – Entre as 16h e 18h30 *

* Testes após as 18h devem ser pagos com antecedência.

  • 25 Setembro 2017 – Entre as 15h e 18h
  • 26 Setembro 2017 – Entre as 16h e 18h
  • 27 Setembro 2017 – Entre as 16h e 18h
  • 28 Setembro 2017 – Entre as 16h e 18h
  • 2 de Outubro 2017 – Entre as 15h e 18h

 

NOTA: O teste de nível tem um custo de 15€ e deverá ser marcado com antecedência através de email ou contacto telefónico. Este teste não confere a atribuição de um certificado de competência linguística, pois trata-se somente de um teste de aferição. O teste demora cerca de 1 hora, incluindo parte escrita e oral.

Estão abertas as inscrições para os cursos de preparação, para os exames de Maio de 2016:

Mais informações na página Exames Internacionais.

  • Preparação para IELTS | 18h – 20h | seg e qua | Prof. Adrian Lestrange
  • Preparação para FCE | 18h – 22h | qua | Prof. Brígida Henriques
  • Preparação para CAE | 18h – 22h | seg | Prof. Brígida Henriques
  • Preparação para CPE | 18h – 22h | ter | Prof. Brígida Henriques

eng4chi

http://193.136.113.41/ilnova/formulario.php


 

Este é um curso desenvolvido especificamente a pensar nos alunos que pretendam aprender Inglês e cuja língua materna seja o Mandarim.

Eis os horários disponíveis neste 2º Semestre 2015/16:

Terças e Quintas-feiras:

  • A1.1 | 14h-16h
  • A1.2 | 16h-18h

Academic English (30h) – Prof. Bernardo Palmeirim – Ver programa

Inglês Empresarial / Business English for Secretaries – Nível de entrada B1  (curso de 30 horas) – docente: Prof. Dr. Rui Azevedo.

Inglês para a Saúde / English for Health Sciences (30h) – Clique aqui para o programa do curso: A1/A2 | B1/B2

Inglês Jurídico (30h) (Drª Brígida Henriques)

  • Objectivos Específicos do Inglês Jurídico: Proporcionar uma introdução ao vocabulário jurídico na língua inglesa; Compreensão de textos jurídicos; Discussão oral de casos jurídicos; Prática da escrita no contexto legal; Aprendizagem de conteúdos gramaticais dentro do contexto legal;
  • Conteúdos do curso: Introdução do sistema jurídico (tribunais, procedimentos); Uma carreira na área do direito (The practice of Law); Direito dos contratos (Contract formation, Contract remedies, Assiggnment and third party rights); Delitos civis (Tort law); Direito das sociedades (Company law, Company formation, Company management and capitalisation).

Cursos de Preparação

  • Preparação para o exame internacional First Certificate in English (FCE) (36h) (Drª Brígida Henriques)
  • Preparação para o exame internacional Certificate of Advanced English (CAE) (36h) (Drª Brígida Henriques)
  • Preparação para o exame internacional Certificate of Proficiency in English (CPE) (36h) (Drª Brígida Henriques)
  • Preparação para o exame internacional TOEFL (36h) (Drº Rui Azevedo)
  • Preparação para o exame internacional IELTS (36h) (Drº Adrian L’Estrange)

English Pronunciation Workshop

  • this workshop is aimed at foreign speakers of English with a working knowledge of the language and wo would like to learn and practice spoken English and have a clearer pronunciation. The aim is not to brush off your foreign accent but to make you more intelligible and fluent in speech.

Check the programme here

 

Oral presentations – From text to speech – Develop your oral presentation skills!

This course is aimed at anyone who would like to practice and improve their skills in presenting to small or big audiences in a professional or academic setting. The course covers the drafting of a presentation from text to preparation of script, handouts and slides, and techniques for an effective delivery of the presentation, such as body language, public speaking and rhetorical techniques.

Check the programme here

 

Get a job – CVs, Cover Letters and Interviewing

This course is aimed at anyone looking for new job opportunities or people who would like to keep their CVs updated according to current trends for professional or academic purposes. It includes general guidelines for writing a CV and all the correspondence related to job applications, and speaking practice of different types of interviews. The result should be a profile package for each person attending the course.

Check the programme here

Os níveis de Inglês têm uma progressão distinta das restantes línguas, porque se trata de uma aprendizagem que na sua acreditação internacional também se rege de forma distinta. Adequámos os níveis de Inglês aos padrões internacionais de progressão da aprendizagem nesta língua, de acordo com a estimativa de uma média de 60 horas de aulas por cada nível. Assim, o nosso quadro baseia-se na convicção de que um estudante leva 120 horas para completar o nível A1, 180h para o A2, 180h para o B1, etc., sendo estes níveis sempre níveis de saída e a denominação dos cursos em termos de preparação para a respectiva saída.

Níveis oferecidos
Diplomas INTERNACIONAIS Licenciaturas de Línguas com Inglês
(FCSH)
Níveis do ILNOVA
Níveis de iniciação e limiar, exclusivos do ILNOVA Inglês A1.1 + A1.2 120h NÍVEL ELEMENTAR
KET – KEY ENGLISH TEST (A1) Inglês A2.0 180h
Inglês A2.1
Inglês A2.2
Inglês B1.0 180h NÍVEL INTERMÉDIO
Inglês B1.1
PET – PRELIMINARY ENGLISH TEST (B1) Inglês B1.2
Inglês B2.0 180h
Níveis presentes nas licenciaturas actuais da FCSH e equivalentes no ILNOVA Cambridge FCE I Inglês B2.1 Inglês B2.1
Cambridge FCE II Inglês B2.2 Inglês B2.2
Inglês C1.1.1 Inglês C1.0 180h NÍVEL AVANÇADO
Cambridge CAE  I Inglês C1.1.2 Inglês C1.1
Cambridge CAE II Inglês C1.2 Inglês C1.2
Inglês C2.1 Inglês C2.0 180h
Níveis presentes nas licenciaturas iniciadas antes de 2006-07 Cambridge CPE I Inglês C2.1
Cambridge CPE II Inglês C2.2
1 semestre = 1 curso/nível de 60 horas
  • O ILNOVA prepara os estudantes que desejem obter um certificado internacional reconhecido pela Universidade de Cambridge.
  • Oferecemos também a certificação simples do estudo do Inglês, para quem não necessite do certificado internacional.
  • Note que o ILNOVA apenas organiza cursos de preparação para os exames internacionais de Inglês. A organização destes é da responsabilidade da FCSH/British Council.
adrian

Adrian L’Estrange

Royal Society of Arts Diploma in the Teaching of English as a Foreign Language (University of Southampton); Postgraduate Certificate in Education; MA Psychology (University of Dundee, Scotland). Teacher of English and Teacher Trainer for the British Council in Valencia, Spain 1978-’87, Lisbon Portugal 1988- 91 & 1994- 98, Bangkok Thailand 1991-93; Teacher on MBA programme, University of Commerce, Bangkok, Thailand;Teacher of English, Hong Kong 1987; English “Leitor”, FCSH, Universidade Nova de Lisboa, 1998 -2008. Teacher of English online (E-learning) Universidade Aberta, Lisbon, Oct. 2010 – present


rowlands

Dave Rowlands

Teacher of English. Certificate of Education (Chester Teacher Training College, 1967); graduate – BSc Psychology and Philosophy (Hull University, 1972); Diploma in Teaching English as a Foreign Language (Royal Society of Arts, 1979); post graduate – MA Applied Linguistics and English Language Teaching (Leeds University, 1985). Teacher of English, teacher trainer, syllabus and materials designer in Portugal, Malaysia, Spain, Sri Lanka, Columbia, Ecuador and Egypt from 1976. British Council teacher, Director of Studies and Teaching Centre Manager during the period 1982 to 2006.


Rima

Rima Jay Prakash

An academic background in Psychology, altogether with a Postgraduate Certificate in Education (PGCE) and a Certificate in English Language Teaching to Adults (CELTA) has resulted in various experiences from working with dyslexia, ADHD and bilingual students to English as a Foreign Language teaching. My professional path in EFL began with teaching young learners, almost twelve years ago. I currently manage a language school that provides English as an extracurricular activity to many private schools within the area of Lisbon. This involves recruiting and managing ELT teachers and providing teacher training as well as organising courses and selecting materials. My experience with teaching adults is both within General and Business English. Having begun teaching at undergraduate level at a Business school I went on to working in Ilnova, a language institute in Universidade Nova de Lisboa. I am also teaching English to first year Masters students at the Faculty of Medicine at the aforementioned university. Moreover, I have recently had the opportunity to endeavour in a PhD in Education that has allowed me to merge both my interest and fascination for special needs education and English as a Foreign Language


RAzevedo

Rui Azevedo

Rui Vitorino Azevedo was born and raised in Lowell, Massachusetts (USA). He holds a B.A. from Clark University where he double majored in Languages and International Relations. He has been teaching English (both general and for specific purposes) for over 15 years at different universities throughout Lisbon. Some of the courses he has taught include Business English, English for Health Sciences, Nursing, Law, and the Social Sciences, among others.
In addition to his work at ILNOVA he is a lecturer of English and Translation at the Faculty of Letters, University of Lisbon. He is also a PhD candidate in Literary and Cultural Studies at that same faculty and has carried out research at ULICES (the University of Lisbon Centre for English Studies) since 2009. His areas of interest include contemporary American literature and culture, with a particular emphasis on immigration, ethnicity and identity in (Portuguese-American) autobiography. He is also passionate about translation and works as a freelance translator.


BPalmeirimDr Bernardo Palmeirim

Grew up in the English language, having studied from the age of 3-15 in St. Julian’s School. Bilingual, he soon started tutoring, teaching at private schools, and translating. After having earned a BA in Portuguese Studies in 2001, he immediately started translating and teaching English (General, Business, for Specific Purposes) to a wide range of clients, having freelanced at a number of major businesses (Millennium bcp, PT, Visabeira, etc.) and public institutions (Uni. Lisboa, Uni. Nova Lisboa, INA, etc.). Between 2009-10 he was Coordinator of English in the Master of Science in Clinical Investigation (Forpoint/Universidade Pompeu Fabra). Passionate about books, he holds an MA (2004) and a PhD (2014) in Theory of Literature from the University of Lisbon (both theses written in English). Passionate about music, he is also a songwriter and has two bands.With over 15 years’ experience in teaching English to all levels, and with a vast CV in technical and literary translation, he is currently a lecturer of English at the Faculty of Letters of the University of Lisbon, a collaborator at the Philosophy of Language Institute (Uni. Nova Lisboa), and a teacher at the Centro de Línguas (Uni. Lisboa).


Gaile Parkin

Gaile Parkin has a Diploma in Teaching English to Speakers of Other Languages (DELTA) as well as an Honour’s degree in English, an Honour’s degree in Education and two Master’s degrees: one in Linguistics, the other in Gender & International Development. Over more than twenty years, she has taught English – both General and for Specific Purposes – in Europe (England, France, Spain, Portugal) and Africa (South Africa, Swaziland, Lesotho, Botswana, Namibia, Tanzania, Rwanda) at adult, university and school level, with students ranging from government ministers to homeless street-children. She is an experienced trainer of English teachers and of ELT materials developers, and is herself the author of several series of English textbooks and teacher’s guidebooks.

Born and raised in Zambia, Gaile has a deep interest in Africa and African socio-political issues. She is the author of two bestselling novels: Baking Cakes in Kigali (set in Rwanda), and When Hoopoes Go to Heaven (set in Swaziland).

As well as teaching at ILNOVA, she is currently teaching Business English at a number of companies in Lisbon, and she also does English editing work for publishers throughout the world.


Cláudia Pereira

Cláudia studied Linguistics at FLUL and started working life as a Research Assistant for Centro de Linguística da Universidade de Lisboa in the areas of Psycholinguistics and Phonetics. She then started teaching and for the past 20 years has taught General and Academic English as well as Technical English (such as English for Finance, the Aviation Industry, the Pharmaceutical Industry, Medical Sciences, IT and Tourism&Hospitality). She worked in Belgium, Holland and in Portugal and she is now an English Lecturer in FLUL as well as an English teacher for ILNOVA and a trainer in behavioural courses for her own company, Circunflexo. Her main focus is on Business English, in areas such as Presentations, Meetings and Negotiations. She has a C.E.L.T.A. from Cambridge University and has taught courses of preparation for the Cambridge exams and IELTS. Her work as a linguist includes positions as Linguistic Consultant for Letrário, Language Specialist in the development of text-to-speech technology in Belgium, and Portuguese Language Specialist for Microsoft and Nuance in the U.S.A.

QUADROS COMPARATIVOS DOS DIFERENTES EXAMES E NÍVEIS DO CEFR

  • O Quadro Europeu Comum de Referência para Línguas (CEFR) comum de onde todos os sistemas de níveis de língua partem está aqui: http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/Cadre1_en.asp.
  • Cada língua tem um sistema de níveis adequado à sua aprendizagem por um falante nativo de Português. No caso do Inglês, o quadro de níveis é o seguinte (aplicável a partir de 2016-17):
  • Inglês A1.1
  • Inglês A1.2
  • Inglês A2.0
  • Inglês A2.1
  • Inglês A2.2
  • Inglês B1.0
  • Inglês B1.1
  • Inglês B1.2
  • Inglês B2.0
  • Inglês B2.1
  • Inglês B2.2
  • Inglês C1.1
  • Inglês C1.2
  • Inglês C1.3
  • Inglês C2.1
  • Inglês C2.2
  • Inglês C2.3